فولاد مبارکه اصفهان در جمع مشهورترين سازمان هاي دانشي برتر آسيا قرارگرفت

کد خبر: 10146 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:45
نمایش: 2520
اخبار

مراسم اعطاي گواهينامه رياست بنياد جهاني سازمان دانشي برتر (MAKE) به مديرعامل شرکت فولاد مبارکه با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فولاد مبارکه مراسم تجليل از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان تنها سازمان ايراني راه يافته به جمع برترين هاي سازمان هاي دانشي پيشرو در سطح آسيا با حضور دکتر محمد فرهادي وزير علوم، تحقيقات و فناوري، دکتر سعيد سهراب پور قائم مقام بنياد ملي نخبگان و رئيس جايزه جهاني سازمان دانشي برتر در ايران، دکتر محمود فتوحي رئيس دانشگاه صنعتي شريف و جمعي از دانشگاهيان و فعالان صنعت برگزار شد.
در اين مراسم گواهينامه دريافت جايزه جهاني MAKE از سوي وزير علوم، تحقيقات و فناوري به دکتر بهرام سبحاني مدير عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان اعطا شد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري، تحقيقات و فناوري در مراسم اعطاي گواهينامه رياست بنياد جهاني سازمان دانشي برتر (MAKE) به مديرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: توجه به علم و فناوري و خلق ثروت از اين طريق يکي از موضوعات مورد توجه و داراي اولويت در برنامه ششم توسعه کشور است.
محمد فرهادي با اشاره به اعطاي گواهينامه و تجليل از شرکت فولاد مبارکه به عنوان اولين سازمان ايراني راه يافته به جمع برندگان جايزه جهاني سازمان دانشي برتر (MAKE) ابراز اميدواري کرد : اين جايزه باعث تقويت بيش از پيش، ارتباط دانشگاه هاي کشور با صنعت شود.
وي افزود: در سال جاري پايگاه استنادي تامسون رويترز براي اولين بار 8 دانشگاه ايران را جزو دانشگاه هاي تاثيرگذار دنيا معرفي کرده است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت:در ارزيابي هايي که انجام شده، ارتباط دانشگاه با صنعت رتبه عالي را بدست آورده که اين موضوع نشان دهنده اين است که به ارتباط دانشگاه و صنعت بيش ازپيش توجه شده است.
فرهادي خاطرنشان کرد: بخش هاي صنعتي و خدماتي با کمک هاي دانشگاه و مراکز پژوهشي در قالب مراکز رشد مي توانند ايده هاي نوآورانه را به محصول نهايي تبديل کنند.
وي ادامه داد: تکميل چرخه تبديل ايده به محصول با کمک شرکت هاي واسطه و شرکت هاي دانش بنيان صورت مي گيرد و هر چند قوانين و مقررات ما در اين زمينه بسيار اندک است، اما اين مسير رو به بهبود است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري،تصميم براي تاسيس صندوق هاي نوآوري استاني را يکي از اقدامات ارزشمند دولت يازدهم ذکر کرد و آن را مايه دلگرمي شرکت هاي دانش بنيان و فعالان اين عرصه برشمرد.
فرهادي با بيان اينکه باعث افتخار است که شرکت فولاد مبارکه اصفهان توانسته جزء 25 شرکت برتر در آسيا توسط شرکت بنياد دانشجوي برتر (MAKE) معرفي شود گفت: اميدواريم شاهد موفقيت هاي بيشتر اين شرکت و شرکت هاي ايراني ديگر باشيم
فرهادي با اشاره به اهميت توليد ثروت از دانش گفت: بايد به سمت نوآوري، تحقيق و فناوري و توليد علم از ثروت گام برداريم
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينکه حلقه هاي واسطه اي دانشگاه ،توليد و صنعت در قالب مراکز رشد در حال کامل شدن است گفت: قوانين و مقررات براي تسهيل روند کار و تسهيلات در اين زمينه کم است و اما قوانين و مقررات در اين مورد تدوين ،تصويب يا در حال آماده سازي است.
وي با بيان اينکه در برنامه ششم توسعه علم فناوري و 4 موضوع ديگر از موضوعاتي هستند که به عنوان اولويت بايد به آنها توجه شود افزود: بايد براي ارتباط بيشتر دانشگاه با بخش هاي صنعتي تلاش کنيم.
بايد کاري کنيم که ايده ها و نيازهاي صنعتي مطرح شود و ايده ها به محصول ختم شود.
رئيس دانشگاه صنعتي شريف گفت:اين دانشگاه، رتبه نخست ارتباط با صنعت را در ميان مراکز دانشگاهي کشور دارا است.
محمود فتوحي نيز در مراسم تجليل از نخستين سازمان ايراني راه يافته به جمع برندگان جايزه جهاني سازمان دانشي برتر(MAKE) گفت: قرار گرفتن فولاد مبارکه در جمع 25 شرکت موفق آسيايي و به کارگيري دانش و ارزش در اين مجموعه صنعتي باعث افتخار کشور است.
وي به سابقه 50 ساله دانشگاه صنعتي شريف اشاره کرد و افزود: يکي از دلايل تاسيس صنعتي شريف در سال 1344، وجود صنايع سنگين در کشور از جمله ذوب آهن اصفهان و تربيت نيرو براي اين صنعت است.
فتوحي گفت: دانشگاه صنعتي شريف با پذيرش 400 دانشجو در پنج دانشکده آغاز به کار کرد و پس از چهار دهه فعاليت داراي 12هزار دانشجو و 13دانشکده است.
وي ارتباط دانشگاه صنعتي شريف با صنايع کشور را موفقيت آميز توصيف کرد و گفت:پروژه هاي ارتباط با صنعت هنوز ايده آل نيست و به تقويت و توسعه نياز دارد.
دبير جايزه جهاني MAKE در ايران نيز در اين مراسم از توجه بيش از حد نهادهاي حمايتي حاکميتي از شرکت هاي کوچک انتقاد کرد و گفت: کپي برداري نادرست از غرب در کشور ما صورت گرفته و بسياري از مسوولان به جاي حمايت از شرکت هاي بزرگ، توجه افراطي به شرکت هاي کوچک نشان مي دهند.
مهدي شفيع زاده افزود: نشر دانش و اقتصاد دانش بنيان از شرکت هاي بزرگ به نتيجه مي رسد؛ اما با اين حال شاهد ترويج استارت آپ ها به منظور حمايت از شرکت هاي دو تا سه نفره در کشور هستيم.
وي خاطرنشان کرد: افزايش نيم درصدي بهره وري در شرکت هاي بزرگ، صدها برابر بيشتر از نتايج بهره وري در شرکت هاي کوچک خواهد بود و ثمره آن موجب رونق اقتصاد ملي کشور خواهد شد.
شفيع زاده تصريح کرد:برخي مسوولان در کشور تصور مي کنند که فعاليت هاي دانش محور، يک پروژه است و آغاز و پايان دارد در صورتي که بايد به اين فعاليت ها به عنوان يک فرآيند ادامه دار و طولاني نگاه شود.
وي گفت: رتبه اول جايزه جهاني MAKE در اروپا در چند روز آينده از بين چند شرکت مهم از جمله شل، زيمنس و بوش معرفي خواهد شد و شرکت گوگل نيز 6 روز قبل به عنوان برنده نخست اين جايزه جهاني در آمريکا معرفي شد.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان و رئيس بنياد جهاني MAKE در ايران در اين مراسم به تاريخچه برگزاري رقابت هاي جايزه جهاني سازمان دانشي برتر در کشورمان پرداخت و دستيابي به اين موفقيت را مايه افتخار صنايع ايران برشمرد.
سعيد سهراب پور با بيان اينکه سازمان جهاني MAKE با هدف تشويق مديريت علمي شرکت هاي دنيا تشکيل شده است، گفت: فولاد مبارکه توانسته است در بين 25 شرکت برتر آسيا قرار بگيرد. سازمان جهاني MAKE از تعدادي سازمان هاي جهاني قوي تشکيل شده که هدف از تشويق مديريت علمي شرکت هاي دنياست.
سهراب پور با بيان اينکه اين سازمان در هر قاره شعبه اي دارد و در هر قاره اي برخي از شرکت ها به اين سازمان پيوسته اند گفت: ايران يکي از کشورهايي است که در قاره آسيا به اين سازمان پيوسته و نمايندگي اين شرکت در ايران به دانشگاه صنعتي شريف سپرده شده است .
قائم مقام بنياد ملي نخبگان اظهارکرد:در طول سال کلاس هاي آموزشي با حضور مديران معروف دنيا برگزار مي شود و پايان کار داوران ما بنگاه هاي ايراني را ارزيابي مي کنند و به آنها امتياز مي دهند.
سهراب پور تصريح کرد: در 4 سال گذشته شرکت فولاد مبارکه مقام اول را به دست آورده است.
قائم مقام بنياد ملي نخبگان گفت: امسال براي اولين بار در تاريخ کشور فولاد مبارکه موفق شد در بين 25 کشور موفق آسيا قرار گيرد و ارتش سنگاپور نيز مقام اول آسيا را به دست آورده است.
مدير عامل فولاد مبارکه اصفهان نيز در اين مراسم گفت: فولاد مبارکه توانست در فرآيند جايزه MAKE شانه به شانه سامسونگ، تويوتا و ساير کمپاني هاي بزرگ آسيايي جزو 25 شرکت قرار بگيرد.
بهرام سبحاني با بيان اينکه اين موفقيت ها يک شبه اتفاق نيفتاده است، گفت:اين فرآيند در تاريخ فولاد مبارکه از زمان دوران ساخت، ريشه دارد
وي تصريح کرد: مديريت علمي در فولاد مبارکه حاکم شد و سعي کرد دانش و علم را از پايين ترين سطوح کارگاه تا بالا، تا مديران مياني، معاونان و خود مديريت نهاديه کند
مدير عامل فولاد مبارکه اصفهان تصريح کرد: ما دانش را فقط در سطح مبارکه نمي بينيم، بلکه معتقديم که به عنوان بزرگ ترين توليدکننده فولاد در منطقه خاورميانه و شبه قاره آفريقا مسووليت و رسالتي بر دوش خود داريم
وي تاکيد کرد: امروز واحد توليدي فولادي را در حال ساخت يا بهره برداري در کشور نمي بينيد که ردپاي فولاد مبارکه در آن نباشد.
سبحاني خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه اين کار را در داخل به عنوان اولين شرکت جزو شرکت هاي دانش برتري انجام داده است
وي تاکيد کرد: اين توفيق را مديون مراکز علمي کشور و دانشگاه هستيم

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
27
امروز
536
دیروز
783
هفته
9585
ماه
187357
کل
229044
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟